internetové noviny / elektronický archiv

Že by nikdo nechtěl změnu?

Ds

Žijeme ve spotřební době, spotřeba se cení víc než výroba, spotřeba se cení víc než znalosti, možná však spotřebováváme sami sebe a svoji budoucnost. FOTO: ARCHIV DL

29. srpna 2009 „Filozofové se shodují na tom, že společnost degraduje. Ekonomové zase tvrdí, že hospodářství nevzkvétá, a to jsme si nesáhli ještě na úplné dno. Arogance našich zvolených politiků se zvyšuje dle  hesla: „Všichni jsme si rovni, jen někteří z nás jsou si rovnější“.

Individualismus, klientelismus a protekcionismus to vyhrává na celé čáře. Nepravdivá prohlášení a plané sliby zaplavují média. Slušnost je považována za slabost. Porušování dohod za chytrost a nepracovat se alespoň některým z nás vyplatí,“ asi tak by mohl vypadat novoroční projev prezidenta České republiky. Tedy alespoň ve chvíli, kdyby si členové naší výkonné moci uvědomili, že kromě nich žije v naší zemi ještě deset milionů lidí.

Jenže díky reformám „Cikrtů, Julínků a Rathů“ zdravotnictví neléčí. Monopoly zneužívají svého postavení. Továrny, které 100 i více let fungovaly, najednou chátrají. Zemědělci krachují. Obdělávat pole se nevyplatí. Chovat dobytek je ztrátové. Nezaměstnanost roste.

Učitelé jsou žáky utiskováni. Sportovní hvězdy, které zapomínají, že by bylo dobré občas místo dobře placeného klubového dresu v cizině obléci i dres reprezentační, jsou podle některých médií našimi vzory. Znalosti studentů se snižují, historie je jim často vykládána podle dogmatiků, kteří neakceptují právo na vlastní názor. Ztrácíme schopnosti předků.

Televize nás opíjí seriály, jejichž umělecká hodnota se rovná nule. Zprávy v médiích jsou tendenční, často v ní dostává prostor jakási TOP strana, jejíž předseda neumí ani pořádně česky. Naše předchozí národní pýcha ve všech oblastech byla rozdrcena.

Zásoby plynu a ropy se na celém světě zmenšují. Mezinárodní napětí roste. Rusko nám nabízí plyn a ropu, Amerika radary a rakety. Naše politická reprezentace dává paradoxně přednost radarům, přestože to většina obyvatel republiky nechce.

V centru měst naši předci vlastnili nejlepší ochody, nyní tam jsou Vietnamci nebo rozbitá okna polorozpadajících se domů. Pěstovali jsme jablka, dnes je dovážíme. Chovali jsme krávy na maso a mléko, nyní je ve velkém vybíjíme. Říkají nám, že pěstovat obilí je ztrátové. Hledá se zástupný nepřítel pro zastínění skutečných problémů – teroristé, extrémisté, takzvaná nestátotvorná opozice…

Žijeme ve spotřební době, spotřeba se cení víc než výroba, spotřeba se cení víc než znalosti, možná však spotřebováváme sami sebe a svoji budoucnost.

Čínský export pořád roste. Spojené státy se zadlužují a jejich největším věřitelem je právě Čína. Kdysi průmyslově rozvinutá Česká republika vyklidila perspektivní východní trhy, ostatně nyní už téměř nic nevyrábíme, jen můžeme montovat složité hi-tech technologie vyrobené jinde. Tedy alespoň do té doby, než se výrobce přesune trochu dále na východ.

V EU nás díky nevybíravé „kulturní“ atrakci Entropa neberou vážně. Jsme nespolehlivou figurkou na velké šachovnici mezinárodní politiky. Přesto posíláme své vojáky tisíce kilometrů daleko bojovat, za co…?

Rodina už neznamená pro politiky, komentátory a bohužel i část společnosti to, co dříve. Zadlužujeme sebe a svoji budoucnost. A tak kupujeme na dluh, na co už dávno nemáme. Stát, polostátní firmy, občané i jimi „milovaní“ politici. Všichni jsou nespokojeni, ale že by nikdo nechtěl změnu…?

Blíží se parlamentní volby v ČR. Inu, uvidíme…

Václav Prokůpek

Vaše názory

z IP *** | 29.8.2009 09:56
Jo není to ideální ale při představě že by o nás rozhodovala DS v čele s Erikem Sedláčkem mi běhá mráz o zádech. :-)) Mimochodem Rusko nám žádnou ropu ani plyn nenabízí, chce to tvrdě zaplatit a dělá vše, aby náš národ neměl na vybranou a musel si to kupovat právě pouze od Ruska, každý správný český vlastenec by si přál abychom nebyli závislí jen na jednom větším zdroji. Ale v DS žádní opravdoví vlastenci nejsou.
z IP *** | 29.8.2009 10:28
PRO BLBÝHO PETRA: ZA TO TY SEŠ VLASTENEC BLBEČKU CO? DĚLNICKÁ STRANA JE JEDINÁ MOŽNÁ OPOZICE SYSTÉMU ALE TO TY VOLE SE SVÝM OMEZENÝM MOZEČKEM NECHÁPEŠ. BĚŽ DO PRDELE BLBEČKU
z IP *** | 29.8.2009 10:46
Co si budeme povídat. Na tvrdou neutralitu typu švýcarska prostě češi nemají, a Rusové jsou lepší alternativa v tom, že nezaobalují svoje dobyvačné manýry do nechutných keců o podpoře demokracie a ničení zlých režimů, jako to dělají inavzní armády NATO...v roce 1968 i v roce 1956 jen uklidnovali vzbouřené provincie co si myslely, že jim nic od nich nehrozí. Co by udělaly tehdy armády NATO, kdyby třeba ve Francii nebo Nizozemsku vyhráli volby komunisté a vlády by hned vypovedely smlouvy? A Rusové mají na rozdíl od Američanů smysl pro humor...americký, rozuměj, germánský humor je o ponižování slabších...
z IP *** | 29.8.2009 11:04
Na 100% musím s panem Prokůpkem souhlasit. Nedávno jsme se s rodinou dostali do debaty, jaké by to bylo, kdyby volby vyhrála DS. Jelikož jsem ještě mladý (16) nezažil jsem, jaké to bylo, když jsme pracovali tzv. sami na sebe. Moje matka mi vyprávěla, že v naší České zemi bylo vše, co každý slušný Čech potřeboval k obživě. Krývy dávali mléko a maso, pole nám obstarávala živobytí, vše bylo naše, a za naší práci a úsilí. Pochybuji, že by se ČR nedokázala postarat sama o sebe. Ovšem to vše bylo před tím, než se zde uchytila demokracie, a vstoupili jsme do tzt. EU a NATO. Výsledkem je nám cca. 280 mld. státní dluh, nikdo nás nebere vážně, a Francouzi o nás mluví jako o "cikánech z východu". Pochybuji, že se ČR ještě vzchopí, a bude opět tou krásnou, suverénní a bohatou zemí, pokud zde bude vládnout lidé, jako Pecina, či Fischer. Je jasné, že ta pravá revoluce teprve přijde kamarádi. Vlasti Zdar!
z IP *** | 29.8.2009 11:58
Petře, máš smůlu - v DS vlastenci jsou. Já se tedy za vlastenku považuji (věk 45 let)! Nekradu, neberu úplatky,pracuji a žasnu nad tím, co se tady za 20 let podařilo zkur*vit. Zrovna dnes jsme se na toto téma bavili s kolegou, ten mi říkal, že v 89 si o jeho názorech příbuzní ťukali na čelo (říkal, že vše bude horší), já jsem naletěla a věřila, že bude líp.
z IP *** | 29.8.2009 12:12
On je v čele DS Erik Sedláček? To mi asi něco uniklo...
z IP *** | http://www.kolonizacesveta.er.cz | 29.8.2009 12:12
http://www.kolonizacesveta.er.cz
z IP *** | 29.8.2009 12:22
Martin_CZ: To proto, že Cikáni se Francouzsky řeknou "Bohémiens", protože první Cikáni přišli do Francie z Čech. Ale jinak souhlasím.
z IP *** | 29.8.2009 13:01
Jo, revoluci potřebujem jako sůl, ale dokud nebude ve vládě DS tak se asi nic nestane. Já nechci aby moje děti vyrůstali ve státě kde má větší práva nějakej přistěhovalec než pravej Čech(v mím případě Moravák), aby chodily do školy zároveň s cigánama (a nedej bože aby je ty černý s.... učily krást), aby prosili o zaměstnání u zahraničních firem, kde by je šéfové brali jako spodinu, atd...Pomáhat slabším je sice hezký jenže politici maj nepochopitelnou potřebu pomáhat těm kteří o to ani nestojej - Afgánistán, Irák a další země kam vláda posílá naše těžce vydřený peníze a naše vojáky, který odtrhly od rodin s tím že už je nejspíš nikdy neuvidí. Podporovat tzv. menšiny je taky super věc, zlášť když se ,,lidi" v těch menšinách množej jako králíci takže to za chvílu budou většiny(hlavně proto že normální lidi nemůžou mít děti protože tahle vláda dělá všechno pro to aby je mít nemohli-cenou bydlení, hypotékama, cenama zboží...), to už bohužel neplatí jen o cigánech ale už taky o větnamcích a arabech, kteří mají navíc tu drzost nárokovat si stavební pozemky v našich slovanských městech a klidně si tam stavět mešity - zkuste jet do země z který přijeli a postavit tam kostel...A další - Karlovy Vary, !KARLOVY! nejsou náhodou naše?tak co tam dělá to stádo Rusů (a jejich ruský vesničky?)? My se prodáváme a z toho se mě chce vážně brečet. A vůbec nejhorší je že s tím my, jako občané nemůžeme nic dělat. Nemůžeme bránit svou vlastní zem a dědictví našich předků. Naši předci se teď obracej v hrobech, tak dlouho bránili Evropu před východníma dobyvatelama a my to teď kvůli přehnanýmu humanismu všechno ničíme. Jedině dělnická strana s těmahle hrůzama zatočí
z IP *** | 29.8.2009 13:08
bohuželnelze nevidět do jakého upadku naše země došla.vzájemné podrážení,neochota pomoc,přehlížení,konzum....a to mluvím jen o té skutečné české části národa u těch ostatních je utok na naše tradice snad i poviností a tak ho uspěšně vedou.pokud by lidé troohu u spúráv přemejšleli a nečekali jen než skončí´a oni u branburek z lídlu budou moc koukat na rodiná pouta muselo by jim dojít jak moc se jim sistém směje.vemte jen volby každej normální člověk pokud desetiletí na´dává na několik stran když toho má dost zvolí někoho uplně jiného.ovšem u nás odpadlíci ze všech stran(a ne odpadlíci kteří dříve protestovali,ale ti co měli víraznej podíl na vedení stran)založí jakousi top stranu.každej by si řek jsou namočení navíc se tam sešli lidé co dříve byli ve stranách s uplně jinejma názorama co to tedy muže bejt ne ty volit nebudu.ovšem u nás média hned po vzniku ještě než mohli bejt vylepeny náké jejich propagační materiály a něěkdo mohl vědět o co té straně jde předpovídaj že nahradí zelené či lidovce.a zmanipulovaná masa skutečně tu luzu volit pojde.ví že to sou lháři,neví co chtěj prosazovat,ví že je to jen virtuální projekt,ale přesto je pujdou volit.proč??dík modě.stejně jako za komunistu byli nepsané pravidla které málokdo přestupoval i dnes je tradicí volit nákou tu stranu u které vám hlas nepropadne.věci se trochu změnili a už v prácici nemužete říc že volíte čssd to jste levota,či ods ste zloděj,ale říc koho by ste opravdu rádi volili také přece nejde a tak jako v modě či jídle(vždyt co jsou předvolební řeči o top než dobře odvedená reklama po které si jinde kupují třeba vložky s křidélky)jdete z davem za panem kalouskem.náhle ste vetčinou uznávanej rebel.my proto musíme lidi vytrhnout z letergie ukázat jim že to které nebezpečí klepe na dveře přímo jim a ohrožuje jejich rodinu více než pohrdání společnosti.to co se povedlo v severních čechách s cikány(nebot zde lidé a přiznejme si že spíše dík užasné práci:) cikánu než naší vnímaj tento problém natolik palčivě že jim náhle je jedno že jima ze zbytku republiky pohrdaj jako těma co táhnou z náckama)musíme udělat všude.každej kraj má nákej takovej problém a na ten se musíme soustředit(proto bych v kanpani možná nechal víc volnosti krajskejm vudcum)a donutit lidi opravdu věřit(a pravdivě)že za pár let bezezměny si bezpečně nedojdou ani do toho svého supermarketu a ta šance že zrovna jim se to nestane klesne na minimum.po našem vítěztví začít uplně odznova a tento národ prakticky postavit od kořenu.
z IP *** | 29.8.2009 14:10
Brux: Výborné a trefné zamyšlení.Díky.A pravda...od 17.11.08 odpovídám s úsměvem a jakousi rebelskou hrdostí na otázku bydliště (?)...LITVÍNOV! Jo,tam kde nám z toho hnoje už ruply nervy :-)
z IP *** | 29.8.2009 14:21
Vcera jsem cetl,ze Vaclav Lahev-Havel-natoci volebni spot pro SZ,tato strana vyvrhelu a zradcu ceskeho naroda totalne propadla v EU volbach a doufam,ze se o dalsi propad postaraji volici opet a opet...Fandim DS,je to prava opozice a panu Vandasovi preji mnoho zdaru v jeho nelehkem boji proti systemu a mediim....
z IP *** | 29.8.2009 15:42
HM hezký článek...souhlas...akorát si myslím, že přesně toto by se měl pdostat široké veřejnosti...jelikož pouze tady to není veřejností moc známe...a veřejnost by se určitě chytla...pokud se pletu tak to sem napište =)
z IP *** | 29.8.2009 16:00
Zdravím všechny! Je někde logo DS s vlky? *** V některých ohledech se poměry zlepšily. Například mě nikdo nenutí chodit do lampionového průvodu a oslavovat bolševické vrahy, nikdo po mně nechce, abych schvaloval okupaci, a zboží je víc. *** Rusové nám nenabízejí ropu a plyn o nic méně než jiní producenti, a, ano, dělají všechno pro to, abychom byli závislí jedině na nich a naopak oni nebyli závislí na tranzitních zemích. Lukašenko byl jejich kamarád, ale nakonec i jemu zvyšovali cenu. Navíc vemte v potaz, že za pár let dobudují produktovody (hnusné slovo!) do ČLR a potom budou v ještě lepší pozici. Pan Petr tedy má pravdu. Mýlí se ale v tom, že tady nejsou vlastenci. Já jsem vlastenec, i když loajalitu cítím spíš k téhle zemi a Západu, než k etnicky definované skupině ve smyslu XIX. století. Ctím památku bitvy u Moháče (29. srpna je její výročí) i dalších významných událostí a nechci vidět tuhle zemi v cizích rukou. *** Pro pana skoropacifistu: Rusko je potenciální hrozba. Že nezaobalovalo svoje agrese do sladkých řečiček? Rok 1968 se křečovitě snažilo vydávat za "bratrskou pomoc", hnus! V Afghánistánu to samé, bratrsky tam vyvraždili milion lidí. Američané svojí ideologii ponejvíce věří, proto to občas dopadne blbě, protože ta ideologie má svoje mouchy. Američani jsou takoví svatoušci, že v tomhle nelžou. Francie vystpoupila z vojenských struktur NATO a v Portugalsku došlo k revoluci, ale USA nezasáhly. Ostatně, Rusové zasahovali proti bílým národům, Američané zasahovali v barevných zemích. A ruský smysl pro humor? Pár Čechů jelo v tramvaji v Charkově a místní Rusové jim říkali, "jste s tím radarem zrádci, divíme se, že vás na hranicích hned nepostříleli, hahaha!" Nebo si prohlédněte fotku polského důstojníka naráženého roku 1920 na kůl a pak říkejte něco o ponižování slabších. Nebo historka z Čečenska: Rusové našli dvě holky a namířili jim na hlavu: "Takové krásné holky, to bysme je měli zastřelit." Ony řekly, "jsme Rusky!", tak je nechali běžet. Proti tomu je Strýček Skrblík čaroděj dobroděj. V roce 1956 Maďaři věděli moc dobře, co jim hrozí, zato v roce 1968 my jsme se nebouřili. V roce 1943 uzavřel Beneš smlouvu, podle které se SSSR neměl vměšovat do našich vnitřních záležitostí. A dodrželi ji Rusové? Nedodrželi, ti pokrytci. *** Amerika má problémy. Západní Evropa má problémy. Rusko ale také má problémy. Nevbím, jak to bude za sto let a jestli se některé z těchto států sesypou. Vsadit vše na spojenectví s některým z nich tudíž nemá moc cenu. Nejlepší a asi i politicky nejlíbivější by bylo prohlubovat spolupráci s ostatními středoevropskými národy, protože s těmi jsme na stejné lodi a máme podobné problémy, a zároveň nemáme některé problémy, které mají ostatní zmíněné celky.
z IP *** | 29.8.2009 17:07
Mimochodem, Národní strana v Brně provedla protest proti stavbě mešity.
z IP *** | 29.8.2009 17:27
Naprosto souhlasím s panem Orlem. Je vidět, že alespoň někdo se tu umí vyjádřit na úrovni, a ví něco o historii. Rusko, je jako velmoc kousek od jaderné války, stejně tak, jako Amerika a Korea. Podlě mě, se všechny tyto mocnosti navzájem do několika let vyvraždí, a nakonec zbyde jen Evropa, a její nadvláda. Ale do té doby, se musíme zaměřit na svoji českou zem, a její suverenitu. Konečné vítezství nad zkorumpovaným režimem, se neodvratně blíží! Vlasti a revoluci ZDAR!
z IP *** | 29.8.2009 17:52
orel akci proti mešitě schvaluju jen škoda že stím nepřišla ds.národní strana mě čím dál tim více připomíná sranu loutkovou na rozdrobení národní opozice.navíc si z voliču dělá srandu nejde přece na demo sehnat 50lidí a tvrdit že máš tisícové gardy.ds se samozřejmě muže od ns naučit umění provokace v málu.nelze ovšem pominout přístup státu k nim pokud pustěj video za které ds končí a jim to projde a navíc honitba pecina řekne že mu nestojej za zrušení musím se ptát co pro něj dělaj.co se tíče dostání tohoto článku ven není nic lechčího než si ho otisknout skopčit v pár desítkách kopií a rozhodit do schránek např z adresou sránek ds pokud sem píše dvacet lidí a každej udělá blbejch padesát kopií....řekl bych že to je jen o aktivnosti.pokud je podle bis 5tisíc pravičáku a na demo chodí200je něco špatně.když vezmu že by jednou tejdně získal vždy každej z těch5tisíc jen jednoho příznivce tak za rok.....
z IP *** | 29.8.2009 17:59
Děkuji panu Martinovi_CZ. Osobně nevidím důvod, proč by se Evropa měla natrvalo zhroutit. Římská říše se rozpadla, a za pár století byla zase Evropa silná. Čína se před 150 lety otřásala, její původní hospodářství se rozpadalo kvůli evropské konkurenci stejně jako dnes naše kvůli konkurenci čínské, pak přišel skoro úplný rozpad čínské politické jednoty, ale nakonec se Čína znovu vzchopila; trvalo to však asi sto let. Čína nevymírala a neměla problémy s přistěhovalci, naopak Evropa je velice technologicky vyspělá, což Čína nebyla. Evropa už byla v horší bryndě. Národům Evropy zdar!
z IP *** | 29.8.2009 21:34
OREL - palec nahoru ( nemají tady smajlíky :-))
z IP *** | 29.8.2009 21:44
orel-bohužel nemužu věřit. tenkrát šlo vždy o utok na pudu,bohatstvý,politické zřizení...ted jde ovšem o utok na celej základ civilizace.pokud každému před druhou sv.stačilo ovládnout uzemí a donutit národ chovat se podle té které doktrýny(stím že se zbavíš odpurcu)dnes jde o zničení samotnejch národu.každej humanista má plnou pusu nacizmu ovšem když vezmeš 3kolonu kterou udajně použili tak dnešní 3kolona v podobě přistěhovcu to dotáhla k dokonalosti.promin,ale dřiv evropa vzdorovala nadvládě toho kterého evropského nároa dnes stojíme proti zničení všech národu a nadvládou nikoho kdo s evropou nemá nic společného.nejhorší na tom je že bohužel zneužívaj i nás at to nevíme nebo myslíš že dnešní boj našich madarskejch a slovenskejch bratru pomuže nikomu v evropě??
z IP *** | 29.8.2009 22:36
Pro Áju: děkuji:-) *** Pro pana Bodyho: nápad s letáky je dobrý. Možná by chtělo dát tam i odkaz na www.eurabia.cz (její bratrský euportal navázal spojenectví se SSO, takže ten ne). Zatím jsem se svěřil, že volím DS, jen hrstce lidí, doma to vzali v pohodě, nejlepší kamarád řekl, že bude volit TOP 09, tak jsem mu vychválil zdejší stránky, logo s vlky a TV Nacional. Koukal dost vyjeveně, ale zaujalo ho to. Národní strana mi připadá silně proruská. Potom, co obhajovali vpád do Gruzie na 40. výročí '68, jsem si řekl, tohle si říká "vlastenci"??? *** Pro pana Bruxe: ano, v sázce je všechno. Čím víc to bude lidem docházet, tím víc budou podporovat DS a jí podobné strany v Evropě. Navíc je západní Evropa na šikmé ploše podstatně dál, takže když bude jasné, že se tam něco semele, bude ještě čas zaktivizovat Čechy a něco udělat. Co se využívání vlastenců týče, nikdo nemůže mít pod kontrolou úplně všechno, a čím složitější plán, tím jistěji se něco zvrtne. Naše úsilí možná může v něčem napomoci případným plánům spiklenců, ale zároveň jistě pomáhá našim národům, a to je hlavní. Národům Evropy zdar!
z IP *** | 30.8.2009 10:13
orel-jen a jen souhlas.seš první kdo zná někoho kdo volí top.mužeš se ho zeptat co ho na té straně zaujalo?mě to furt nejde do mozku neb podle mé logiky by ta strana měla bejt skoro bez podpory.
z IP *** | 30.8.2009 12:25
taky nechápu, jak může někdo jen UVAŽOVAT, že by volil Topku! Vždyť je to mix ze všech různých stran, jejichž zástupci nechtějí přijít o koryta, tak to zkouší tímhle způsobem..... Lidi jsou fakt nepoučitelní a zabednění...
z IP *** | 30.8.2009 13:31
TOP 09? No, lidi asi chtějí změnu, ale takovou, aby se nic nezměnilo. Protože tenhle systém ve svojí současné podobě nesnesitelný není, jen nemá budoucnost. Lidé se furt baví o věcech jako je důchodová reforma apod. a neberou v potaz, jak moc vymíráme a že reálně hrozí ovládnutí západní Evropy přistěhovalci, přesun mocenské rovnováhy a těžiště světového hospodářství v čínský prospěch, zchudnutí a vymírání Západu apod. Nevidí skutečné problémy, protože je nechtějí vidět. Myslí si, že Systém (Bor...:-) potřebuje jen kosmetické změny, a tak je TOP 09 pro ně přijatelná volba. *** Možná by stálo za to, poukázat na neúspěchy vedoucích představitelů různých menších stran. Nemyslím jachty a podobné věci, ale to, co reálně zmršili. Kníže je celkem v pohodě. Svoboda z KDU-ČSL jako ministr zahraničí tak moudře vyjednával s Bruselem ("mě zajímají peníze na dřevo", ale ověřme si to, protože to je už pár let), že došlo například k likvidaci cukrovarů. Vidět to naši předkové... Bobošíková je oportunistická a nedá se věřit, že má nějaké ideály. Nevím, jestli je vhodné o tom veřejně mluvit, aby to nevypadalo divně, ale její kritika pobaltských států kvůli pobaltským SS je nechutná. Pobaltí totiž bylo v zrcadlově obrácené pozici než my, a tak vidělo v Hitlerovi zachránce před Stalinem. Žena, co kandiduje za komunisty, je přinejmenším ve stejné pozici jako Estonci, co mají omluvy pro svoje předky v SS. Je tak nestoudná, nebo si to neuvědomuje? Ani jedno z toho není předpokladem pro službu veřejnosti. Co v poslední době provedl Kalousek? Něco určitě ano, ale teď si nemůžu vzpomenout.
z IP *** | 30.8.2009 15:05
Zase poněkud bořící článek bez náznaku čehosi konstruktivního. Likvidovat to staré umí každý, ale od strany jako je DS bych očekával víc-hlavně to, aby dokázala vysvětlit, jak konkrétně postavit to nové a co má být vlastně cílem. Rozhodně bych se nespoléhal na to, že lidi čtou programy politických stran.
z IP *** | 30.8.2009 17:23
Zdravím! Na Aktualne.cz je debata o německých regionálních volbách a je tam ostouzena DS. Podpořte ji a tím i nás všechny:-)
z IP *** | 30.8.2009 18:28
Top 09??? u nás na Moravě by se řeklo"Nový bordel se starýma k....vama
z IP *** | 30.8.2009 18:40
Já jenom s tím plynem...ono to je (bylo) kapánek jinak. Rusko nám hodně dluží, ale nemá dost peněz pro sebe, natož aby něco vracelo. A existovala taková dohoda, že budeme dostávat plyn o něco levněji a tím se deficit vyrovná. Bohužel distributor, tuším že RWE Transgas má o to větší zisk :( a běžný spotřebitel pozná nenejvýše slevu 1% před koncem topné sezony a nárůst 2% před začátkem, t.j. od 1.10. :) (abych jenom nekritizoval, letos to padlo o -2% před začátkem, ale to je spíš vyjímka). Jinak článek je vcelku OK, je to problém nejenom ČR, celé Evropy. Jenomže jak to chce DS vyřešit? Tyto problémy jsou, lidi to vidí, vidí to i politikové. Ale např. zemědělství - problém je malinko komplikovanější. Jsme v EU, kde je dejme tomu nějaká tabulková "rozvrženina" co, kdo a kolik bude vyrábět, pěstovat, dojit a porážet. V ČR bylo zemědělství vždy na prvotřídní úrovni, za komunistů jsme expandovali na východ, vyváželi cukr, obilí, naopak na západ šel prvotřídní materiál - Pilsner, Sýry, polotovary, uzeniny, víno...prostě věci určitým způsobem lukrativní a hlavně za "tvrďáky". př. v záp. Německu to byl dostupný, ale velice kvalitní a lukrativní sortiment, a nám šla valuta po valutě. Po revoluci nastal zlom. Privatizace (něco bylo potřeba, ale proč privatizovat fabriku na jídlo a zemědělskou výrobu), dovoz výrobků ze záp. Evropy. Jak rostla cena, zdražovalo se i u nás. Přestalo být in vyvážet na východ a dnes to nelze, protože jsme pro ně moc drahý. Na západ můžeme, ovšem omezeně kvůli kvótám. Chyba byla 1. v kolektivizaci, 2. v privatizaci, 3. v nekontrolovatelném dovozu potravin ze západu a dnes bohužel i nekvalitních z východu a nakonec bod 4., který souvisí s bodem 1...ono dřiv zemědělec makal jak fredka od slunka do slunka, dneska raději pole prodá na parcely a má pokoj...Nejsem vyloženě ve VŠEM proti politice EU, ale občas mi připadne, že do zemědělství kecá např. programátor (bohužel i rozhoduje), který natahá virtuální čáry a tady je rozvržení za tolik a tolik "oiro" :) a krávu viděl jen ve Sparu s nápisem Milka.
z IP *** | 30.8.2009 20:16
Tak mě napadlo, proč se DS zaměřuje spíš na cikánskou problematiku a Národní strana na muslimy. DS má skutečně relativně velkou podporu, a tak může uspořádat spektakulární proticikánský protest. Národní strana je početně slabá, proto to nejlepší, co může udělat, je nevelký protimuslimský protest. Muslimů je tady taky zatím (zaklepat!) jenom hrstka, tak proti nim zatím nejsou potřeba velké pochody. Navíc cikánská problematika pálí většinu lidí víc.
z IP *** | 31.8.2009 00:39
orel-já s tebou vcelku souhlasím jenže bohužel naše debata zní o tom že je tu jen banda ovcí a že víceméně bych mohl každého kdo mlčí považovat za nepřítele.nemžu říc že není pravda že velká část hrdého českého národa se nechá koupit za film s džeki čenem a cocacolu,není pravda sposusta těch co nejvíc řvou pak nejvíc couvaj........skrátka ja sem moc hrdej na to že sem z mostu potažmo litínova a zde sme aspon ukázali že má náš národ pořád páteř(bohužel sme to možná nepoužili až tak jak sme mohli)jen doufám že všude už toho bylo dost a ............
z IP *** | 31.8.2009 10:16
mě by spíš zajímalo proč se DS a NS nespojí v jednu stranu, de jim přece o to stejný a takhle by měli víc voličů a tím pádem větší šanci dostat se do vlády... muslimové se množí stejně rychle jak cigáni takže zachvílu jich tady bude taky jak nasr.., takže je důležitý zarazit je dřív než to tak dopadne, tak by bylo fajn kdyby obě strany pracovali společně nebo aspoň spolupracovali na protestech a demonstracích
z IP *** | 31.8.2009 11:19
Pro pana Helloweena ohledně spolupráce DS a NS: nevím, co je pravdy na tom, že Systém využívá Národní stranu jako řízené loutkové seskupení. Mám ale pocit, že se jedná o ruské agenty. Když před rokem Putin vpadl do Gruzie, pochválili ho za to (70 let od Mnichova, 40 let od '68!). Navíc napsali, že na gruzínské straně bojovali čeští žoldnéři, co tak porušili zákon. Teprve o mnoho měsíců později to samé obvinění vznesla ruská média. To je nechutné a svrchovaně podezřelé. Nemají národní hrdost a smysl pro dějiny. Ano, DS se přátelí s NPD, ale Německo se změnilo, a navíc není v té samé pozici jako ve třicátých letech. O Rusku se nedá pořádně říct ani jedno. ¨ *** V ideologické rovině DS podporuje myšlenku upřímné spolupráce evropských národů. Nehledě na minulé rozpory, všechny mají stejný životní zájem. Nežijeme již v XIX. století. Tento fakt Národní straně zjevně uniká. Nedávno recyklovali starý článek k poctě Jungmanna, kde hrdě píšou: "Zabránil tomu, aby se novodobý národ vytvořil na základě zemské loajality, takže bychom byli společenstvím českých Němců, Židů a - možná - i Čechů." Jezdí do Bruselu protestovat proti islamizaci, to je zase záslužné, ale jinak nevím, zda mají pochopení pro hlubokou spolupráci mezi evropskými národy. Tu totiž moc potřebujeme. *** Voličů Národní strany není moc a nejsou patrně ideově moc vyhraněni. K DS by se za určitých okolností většinou přidali tak jako tak. To záleží především na činnosti DS. Jsem hluboce přesvědčen, že světonázor DS je ve mnou zmíněné oblasti nejlepší, narozdíl od světonázoru Národní strany. Kompromis v této otázce proto nepovažuji za přínosný. Národní strana považuje DS za neonacisty, takže asi bude mít zábrany ke spolupráci. Navíc urputně tvrdí, že její členové nepřecházejí k DS, takže asi přecházejí. Nevypadá to, jako by před sebou měl nějakou budoucnost, tak proč se s ní spojovat a pomáhat ji zviditelňovat. Spolupráce má cenu pouze s životaschopnými subjekty. *** Mluvím tady ovšem pouze za sebe, protože nejsem členem DS.
z IP *** | 31.8.2009 12:24
hornak59 - stručné a výstižné! Souhlas!
z IP *** | 31.8.2009 12:27
Mile mě potěšilo, že jsem na xenofobním a nenávistném webu našel kritický příspěvek Petra (úplně shora). Čekal bych tu cenzuru a takhle jsem mile překvapen. To je ale asi jediné, co mě na této stránce může potěšit. I když aspoň se člověk pobaví. Autor článku se snažil pojmenovat všechny problémy a neduhy společnosti a totálně populisticky se tváří, že DS to dá všechno do kupy. Naštěstí lidi nejsou tak hloupí, aby tuto stranu masově volili, takže její projevy i nadále zůstanou spíše pro pobavení. Jsem hrdý na to, že jsem Evropan a stydím se za to, že jsem Čech. Naštěstí jsme pevně vklíněni do EU a naše státnost se pomalu stírá a rozpouští. Čecháčkovská malost a zakomplexovanost nedokáže ani řádně spravovat vlastní věci. Klika je, že se o nás bude čím dál víc rozhodovat v Bruselu a z té naší zdejší díry bude jednou jen správní oblast Bohemia. A to bude úplně nejlíp.
z IP *** | 31.8.2009 17:01
Nepotřebuje komentář: Kritika inteligence „Přál bych si, aby po zdravé cestě v náš lid šla veškerá inteligence, která až strašně v posledních letech zlhostejněla a neuvěřitelně odvrátila se od lidu. Všude jinde inteligence stojí v popředí lidu a všeho národního hnutí a veřejné činnosti. Jen u nás, v národě malém, kde s každým jednotlivcem zvlášť musíme pracovati, jako by duch někdejších inteligentů-buditelů zmizel, jako by všichni ti Jungmannové, Havlíčkové, Barákové, Sladkovští a Tyršové zmizeli beze stopy a následování. Či zas už národní myšlenka má se opírat jen o ty nejmenší, jako nejmenšími byla vkříšena k životu?“ Rovnost národů a v národě „Stavíme se na půdu praktickou, nečekajíce na zázraky, jež dle jiných teorií někdy, někdy by se měly státi. Nespoléháme tolik na stát a jeho parlamenty, jako na sebe. A mluvíme-li o obrodě lidské společnosti, o nové a lepší sociétě, tu zvláště je nám jasno, že spása je vlastně v nás a ne v zákonech a moci státní, neboť žádný zákon nemůže nás nutiti bychom byli dobrými a šlechetnými a žádný zákon nemůže zabránit bychom nebyli špatnými. Proto tak velký důraz v sociální své filosofii klademe na výchovu a zušlechtění. Rovnost národů a rovnost v národě je a zůstane naším heslem. Kdyby o významu toho hesla čeští lidé přemýšleli a jeho význam pro budoucnost našeho národa pochopili, rázem by se postavili pod náš národně sociální prapor. Opřeli by tím českou věc o nejbezpečnější oporu: o široké lidové vrstvy, o jejich sílu a jejich nadšení a obětavost. Bez této síly všechno by bylo ztraceno. Myšlenka, byť byla sebe šlechetnější, sama o sobě nikdy nezvítězí, nýbrž jen tenkrát, je-li hájena také hmotnou silou. Vedle Husa musil povstati ještě Žižka, aby „Pravda Boží“ mohla být uhájena. A nemá-li náš národ, který bije se jen za vlastní svobodu a nechce křivdy jiných, klesnouti, musíme učiniti vše možné, aby jeho poctivý prapor chráněn byl národem veškerým, aby prostý lid zůstal mu i v nejtěžších dobách věren.“
z IP *** | 31.8.2009 17:47
mužu jen souhlasit.jakákoly spolupráce na urovni stran mezi ds a ns,sládek je nereálná a nemožná.za prvé ze strany ns a sládkovcu už na ds padlo tolik špíny že spoluprácí s těmyto stranymy by sme vlasně všem řekli kopněte si do nás a my zapomenem.navíc každej kdo čet článkovej boj mezi organizacema by po jejich spolupráci musel začít pochibovat o upřímnosti předchozích prohlášení.co víc prakticky se rozpadající se ministrany nemají ds co přinést.punc sládkovcu jako parlamentní strany je tak poškozen že je k ničemu.a nesporně kvalitní propaganda ns se míjí učinkem.obě strany skrátka balancují na propasti boje proti sistému kterej ovšem druhej den podporují(viz podpora klauze od ns).obě strany mají to či ono kvalitní a nemám nic proti učení od nich či přetáhnutí kvalitních lidí ovšem jakékoli umírnování a zbližování s těmyto stranymy je škodlivé.ds jde správnou radikální,ale legální cestou a spíše bych nabízel spolupráci neextremistickým stranám třeba cibulka ovšem stím že jsme jací sme berte nebo nechte bejt.mnoho sládkovcu či umírněých v ds volá po zjemnění politiky ovšem to by z ds byla druhá ns a všichni víme kde se ta potácí.ds svou nezviklou a riskantní politikou dokázala sjednotit ultrapravici a vijít z politického suterénu(např i všechno to řvaní peciny dokazuje že nás začínaj brát vážně a naše myšlenky aspon v něčom přebírají i velké strany nebo by si snad primátorka chomutova troufla na cikány před janovem??)a to se nepovedlo všem těm nacionalistickejm stranám od pádu sládka.já jednoduše vlastence(čti umírněné)kteří svou politiku dělali léta a nic nedosáhli a ted chtěj ds radit at zjemní nebo nic nedosáhne považuju za pokritce či dokonce vědomé škudce.já např ze spolupráce s npd také nebyl moc nadčen,ale nakonec se ukázalo že je to spolupráce pro nás víhodná(nakonec všichni ti blázni co strašej sudetama asi nebyli poslední dobou v německu tam mají dost problému samy se sebou a bez turku tam budou mít prostoru až dost)a takovejch věcí je víc.nemusím a podle mě je i dobře že nesouhlasím slepě se vším co ds dělá(např jsem byl pro pokračování proticikánskejch aktivit),ale před ds se mohlo ultrapravici o třicetitisících hlasu jen zdát takže to asi špatně nedělá.kdesi sem četl článek o tom že ds není dokonalá a v nacionalistickém hnutí je tolik proudu a názoru že nikdy nemuže uspokojit všechny,ale vzhledem k tomu že jde o jedinou nacionalistickou stranu je poviností každého nacionalisty ds podporovat a překousnout dílčí nesouhlas.sem mnohem radči pokud nákej proud svuj názor vnese do ds at zvítězí lepší a horší ustoupí a dál pracuje pro společnou věc než aby každá skupina zakládala svou stranu.ds proto přeju aby vydržela přez lákadlo snaší cesty k okamžité(ale krátkodobé a zničující)moci např cestou spolupráce s kdučsl či kýmkoli kdo by nám chtěl vzít to co sme a změnit nás na spolek blábolících vlastencu tipu vlastenecké ligy.a hlavně aby nezapoměla že záda mladejch radikálu ji dostala tam kde je a jen ty jí zaručí pomalou,ale jistou cetu k vítěztví(ns po jistém uspěchu kterého dosáhla i dík např vlastenecké frontě si byla natolik jistá že za ní pujdou takzvaní slušní lidé že se radikálu zbavila no a demonstrace o třiceti lidech dnes mluví jasně o tom jak moc se pletla).skrátka ds musí zustat ds a ne si hrát na sůládka či ns neb jejich cesta vede možná přez lepší přijímání veřejností(ovšem ta se často dá koupit za telenovelu a její přízen je vrtkavá)k strátě mladejch aktivistu a do pekel.co se tíče spolupráce sládka a ns se sistémem celkem bych tomu věřil tak či tak někteří členové těchto stran mužou bejt pro ds přínosem ovšem jistě pro nás není přínosem kdokoli z vedení těchto stran.považuju se za nacionalistu silně pročeského a nák se nevzhlížejícího v minulosti a idoologii části skins(obdiv německa,odinizmus...)ovšem radikální organizace tipu no,an...jsou mě mnohem blíže než ns i přesto že bych se politicky s ns schodl ve více věcech a to jen proto že lidi z radikálních organizací si umím opravdu představit za svuj názor bojovat a po jistém kompromisu vím že za mnou zustanou stát u ns nevěřím že by tě jako první nedali policajtum jen kuli okamžité víhodě(viz brno)a například odsouzení janova(i přesto že aktivity ns zde také k něčomu takovému směřovali)jen kuli tomu že to dělala konkurence je odporná.čest několika řadovím čllenum co se zučasnili nebot jim bylo bliší jít bojovat za čechy než podporovat politické rozmíšky.
z IP *** | 31.8.2009 18:10
http://www.youtube.com/watch?v=DRt7KjQXNjo
z IP *** | 31.8.2009 19:32
http://eurabia.cz/Articles/3319-nejaktivnejsi-pravicove-hnuti-evropy.aspx - na Eurabii je debata o Jobbiku, a došlo i na hádání o DS. *** Pan Brux má pravdu. Naopak pan Jiří se převelice mýlí. I já jsem hrdý na to, že jsem Evropan a civilizovaný západní člověk. Jsem hrdý rovněž na to, že jsem Čech, i když svoji loajalitu zaměřuji spíše na náš prastarý stát. Tahlke země ostatně dala vzniknout našemu národu, nikoli naopak. Naši předkové tu žili odjakživa, založili první germánský, první slovanský kmenový svaz, první slovanský stát, udrželi se před německým tlakem, vybudovali skvělý průmysl, pak to holt zmršili, ale rozhodně v tom nebyli sami. Ale i tak se spousta věcí povedla. A Brusel? Hlavní problémy v jeho podání jsou žárovky a okurky. Tak ať jde vyrábět žárovky a okurky. Ale to by asi zkrachoval, protože jediné, co mu jde, jsou blbé kecy. A příspěvky jako "stydím se za to, že jsem Čech" jsou asi jediná věc, kvůli které (jednou za uherský rok) lituju, že jsem se nenarodil někde mezi lidmi, kteří si takhle sami ne... na hlavu. Jestli se Vám tu nelíbí, jděte do Polska a říkejte o sobě, že jste Polák. Ani to není úplně špatné, ale být Čech je mnohem, mnohem lepší.
z IP *** | 31.8.2009 22:55
Pro pana Martina_CZ: já osobně se k inteligenci řadím a neřekl bych, že by byla nějak zvlášť nadprůměrně lhostejná. Ostatní lid taky není napřed před tou tupou inteligencí. Co se "malého národa" týče, nejsou malé národy, jen malí lidé a malé státy. Kdo ví, třeba jednou vykonáme obrovské skutky. A hlásit se k tomu, že národ povstal "z nejmenších", to se mi moc nelíbí. Možná to je pravda, možná to není pravda. Pan polní maršál Radecký bral rozum už před národním obrozením, a jaký to byl velikán! A Čech k tomu, samozřejmě. Kult lidovosti byl možná dobrý v některých dobách, ale teď potřebujeme spíš opravdové elity; události posledního století je u nás hodně zdecimovaly. Nevím, jak se pěstuje kult elit, ale zní to dobrodružně:-) *** Nevím, jak vy ostatní, ale já bych řekl, že je tu národní nešvar sedět a nadávat, jak moc jsme jako národ k ničemu. Přitom Češi jako takoví jsou docela kvalitní lidé, že, a vědí to, ale nemají důvěru v to, že se dokážeme jako celek chovat nějak normálně. Viz příspěvek pana Jiřího. Tenhle stát má slušnou tradici ve všech ohledech, lidé jako jednotlivci ujdou, ale soudržnost je slabá. Jak bez ní chceme budovat vlastenectví a pospolitost? Kde se má sebrat soudržnost bez elit? A kde se mají vzít elity, když je podceňujeme, a to v jistém smyslu od národního obrození? A přijít k někomu a říct jako pochvalu "jsi úplně nejmenší" :-)))
z IP *** | 31.8.2009 23:28
Zprávy v médiích jsou tendenční, často v ní dostává prostor jakási TOP strana, jejíž předseda neumí ani pořádně česky. Vím že to moc k smíchu není... ale za celý den jsem tak nezasmál. Děkuji
z IP *** | 1.9.2009 15:55
příspěvky se tu nějak pomotávají?! Až teď jsem objevila mezi staršími ten od pana JIŘÍHO.. Pane Jiří, to myslíte vážně??!! "Jsem hrdý na to, že jsem Evropan a stydím se za to, že jsem Čech. Naštěstí jsme pevně vklíněni do EU a naše státnost se pomalu stírá a rozpouští. Čecháčkovská malost a zakomplexovanost nedokáže ani řádně spravovat vlastní věci. Klika je, že se o nás bude čím dál víc rozhodovat v Bruselu a z té naší zdejší díry bude jednou jen správní oblast Bohemia. A to bude úplně nejlíp." Proč tu tedy žijete??!! Evropa je velká......